2017 őszén is folytatódnak a CoderDojo foglalkozások

Kedves gyerekek, kedves szülők!

Szeptembertől folytatjuk a CoderDojo foglalkozásokat. Most 3 csoport fog indulni az alábbiak szerint:

  • Programozás Scratch-ben kicsiknek és kezdőknek (Mészöly Gábor vezetésével)
  • Python kezdő szinten azoknak akik a Scratchből már kinőttek (Buttyán Levente vezetésével)
  • Python projektek haladóbbaknak és nagyobbaknak (Sulák Péter vezetésével)

Az első alkalomra mindenkit közösen várunk, és egy kis szintfelmérés után kialakítjuk a csoportokat. Utána a foglalkozások a következőképpen alakulnak:

  •  Scratch foglalkozás: két hetente, szombaton, 10-12 óráig
  •  a két Python foglalkozás: két hetente (a Scratch-csel ellentétes ütemben), szombaton 9-12 óráig

A foglalkozásokat a Ferences Gimnázium támogatásával továbbra is a gimnázium informatika termeiben tartjuk.

Minden érdeklődőt várunk tehát az első alkalommal, szeptember 9-én, szombaton 10 órakor. A találkozó szokás szerint a könyvtár parkolójában lesz, mert ott könnyű kocsival megállni, és a gyülekező gyerekek biztonságosan tudnak várakozni. Onnan együtt megyünk be 10 órakor a gimnáziumba.

Üdvözlettel:

Levente, Gábor, Péter

2016-ban új formában folytatódik a CoderDojo

Ahogy korábban jeleztük, szeptembertől más formában folytatódik a Coderdojo: egy-egy témát felölelő egész napos workshop-okat tartunk kb. havonta egyszer. A 2016-os év hátralevő részére elkészült a program, ami elérhető a Dojo weboldalán: http://szentendre.coderdojo.hu/program-2016-17/

A workshop-okra regisztrálni kell, szintén a weboldalon: http://szentendre.coderdojo.hu/regisztracio/

Nézzétek meg a programot és regisztráljatok azokra a workshop-okra, melyek érdekelnek benneteket! Kérjük, hogy vegyétek figyelembe az életkorra vonatkozó ajánlást a workshop-ok mellett!

Az egyes workshop-okra regisztrált résztvevőknek külön küldünk majd tájékoztatást arról, hogy mit kell hozniuk a workshop-ra, vagy hogyan készüljenek előzetesen.

A workshop-ok előtt a találkozó most is a könyvtár előtti parkolóban lesz 8:45-től. A gyerekeket a workshop után itt lehet felvenni 16 órától. Ebédre kérjük csomagoljatok szendvicset és megfelelő mennyiségű innivalót!  Az ebédszünetben bent maradunk a gimnázium területén.

Bármilyen felmerülő kérdés esetén írjatok nyugodtan a kapcsolat@coderdojo.hu címre, ezt Gábor és én is megkapjuk, és igyekszünk mielőbb válaszolni.

Üdvözlettel,
Levi és Gábor

Sok hetes fejlesztést fejeztünk be

Sziasztok Ninják, és Ninja Szülők!

A legutóbbi alkalommal befejeztük az Aknakereső (MineSweeper) játék fejlesztését az App Inventorban. Több héten keresztül dolgoztunk rajta, minden alkalommal egy-egy új elem, funkció hozzáadásával. Az út során sok fontos dologgal megismerkedtünk, mint pl:

  • globális és lokális változók
  • program állapotok kezelése (melyik mezőn van akna, melyiken nincs, melyik látható, melyik nem, stb.)
  • listák kezelése (ezt használtuk a tábla állapotát leíró tömb elemeinek tárolására)
  • vezérlési szerkezetek (for ciklus, while ciklus, feltételes elágazás (if-then-else))
  • véletlenszám generálás
  • egy-egy funkció megvalósítása eljárásként (procedúra fogalma, struktúrált programozás)
  • események kezelése (pl. képernyő érintése)
  • és még egy rekurzív algoritmust is írtunk az üres területek teljes letisztításához!

Az elkészült program itt érhető el: letölthető alkalmazás zip fájlba tömörítve

Bárki akit érdekel letöltheti és megnézheti. Ehhez a letöltött fájlt ki kell csomagolni (unzip), majd az így kapott aia fájlt importálni kell az App Inventor 2-be a projektek közé. Aztán a szokásos módon, az AI Companion alkalmazáson keresztül lehet  a mobilra feltölteni.

Javaslom a szülőknek is, hogy nézzék meg (vagy ha ez nem megy, akkor kérjék meg a gyerekeket, hogy mutassák meg)!

Jó szórakozást!

Levi

 

Első foglalkozások

Sziasztok Coding Ninják!

Nagyon örültünk Gáborral, hogy szinte mindenkit újra láttunk azok közül akik tavasszal jártak a szentendrei CoderDojo-ba. Annak is örültünk, hogy sok új Ninja-növendék is csatlakozott. Így a létszám jelentősen megnőtt, most kb. 20-an vagyunk.

Annak érdekében, hogy kezelni tudjuk a létszámot és az életkorban mutatkozó szórást, úgy döntöttünk, hogy ketté osztjuk a csapatot. A kisebbek Scratch-csel fognak foglalkozni Gáborral, a nagyobbak pedig folytatják az AppInventor használatát velem. Mindkét csapatnak minden héten lesz foglalkozás (kivéve, ha valamiért nem érünk rá, de erről előre szólunk majd).

A Scratch-hez csak laptop kell, azon is csak egy böngésző. Az AppInventor-hoz laptopra és Androidos okostelefonra vagy tabletre lesz szükség. Aki tud, hozzon laptopot! Aki nem tud, az se keseredjen el, majd odaül valaki mellé akinek van.

A továbbiakban is a PMK parkolójában találkozunk a foglalkozás előtt, szombaton, 9:55-kor, és együtt megyünk be a Ferences Gimnáziumba. Legyetek pontosak, mint a Ninják!

Levi

Átköltöztünk a Ferences Gimnáziumba

2015 szeptemberétől a CoderDojo foglalkozásokat nem a PMK-ban, hanem a Ferences Gimnáziumban tartjuk. Jól éreztük magunkat a PMK-ban, és köszönünk minden segítséget a PMK vezetőinek és munkatársainak, de mivel a CoderDojo ingyenes, ezért olyan helyet kellett találnunk, ahol nem kell bérleti díjat fizetnünk.

Különböző elfoglaltságok miatt, az őszi első foglalkozás 2015. szeptember 19-én lesz, a szokásos időpontban, 10-12 óráig. Utána hetente rendszeresen lesznek foglalkozások, mint korábban.

Mivel a Ferences Gimnázium helyileg majdnem ugyanott van, mint a PMK, ezért reméljük a változás senkinek nem okoz majd gondot. Mivel azonban itt egyelőre a portán keresztül kell bemennünk, ezért jó lenne, ha ezt egyszerre tudnánk megtenni, azaz ha mindenki igyekezne időben odaérni mondjuk 9:55-re, hogy aztán együtt tudjon bemenni a csapat. Az egyszerűség kedvéért (könnyen meg lehet állni kocsival), találkozzunk mindig a PMK parkolójában 9:55-kor. Ha valaki mégis késne, akkor a Ferences Gimnázium portáján szóljon, hogy a CoderDojo-ba jött, és majd valaki kijön érte.

Várunk tehát Benneteket 2015. szeptember 19-én 9:55-kor a PMK parkolójában!

Levente és Gábor

Űrhajós játék grafikái

Az alábbiakban találjátok az App Inventorban fejlesztett űrhajós játékhoz a grafikai elemeket. A képeket egyesével lementhetitek tetszés szerint. A fájlok png formátumban lettek feltöltve, így az átlátszóságukból adódóan használhatjátok szinte bármilyen környezetben.

leser_2 leser

right_button left_button fire_button

playerShip3_green playerShip3_blue playerShip3_orange

meteorGrey_big4 meteorBrown_big4

explosion_2 explosion_3 explosion_1

spaceurhajos_jatek_minta

Elkészült a CoderDojo weboldala

Kedves látogató, létrehoztuk a CoderDojo Szentendre weboldalát. Igyekszünk részletes információt adni a folyamatban lévő tanfolyamok anyagairól, valamint segítséget nyújtani azoknak is, akik nem tudnak személyesen részt venni a tanfolyamokon. Látogass el néha ide és kövesd a CoderDojo-t online is.